Twój koszyk jest pusty.
Produkty Ilość

Łączny koszt:
netto:
brutto:

FAQ

Zapytaj specjalistę

Biuro działa od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:30-17:00

tel.: (22) 594 05 67

(koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora)

Skontaktuj się z nami
Import cennika Sekocenbud RMS 1 kw. 2023 do Norma EXPERT/STANDARD.

Od 1 kw. 2023 producent cennika Sekocenbud wprowadził istotne zmiany, które mają wpływ na importy do programów:

  • Do indeksów Robocizny, który dotychczas zawierał trzy cyfry został dodany symbol województwa.
  • Zmiany w tabeli zawierającej wskaźniki narzutów

Z tego powodu przy domyślnym imporcie do Normy EXPERT/STANDARD z pliku bazy zapisanego w formacie *.MDB pojawia się lista błędów informująca o za długim indeksie ETO - nie zostanie wczytanych 1316 rekordów robocizny oraz wskaźniki narzutów.

Przy logowaniu do ATHID z poziomu programu nie jest wywoływane okno logowania w przeglądarce internetowej.

Użycie przycisku „Zaloguj się” z poziomu programu nie wywołuje okna logowania w przeglądarce internetowej.

Przyczyną może być brak komponentu z grupy ASP.NET Core Runtime: Windows Hosting Bundle, który pobrać należy ze strony producenta.

Komunikat "Wystąpił błąd podczas próby pobrania bloku aktualizacyjnego klucza" przy aktualizacji.

Wystąpienie powyższego komunikatu podczas procesu aktualizacji klucza oznacza, że dane zostały wprowadzone błędnie.

Należy szczególnie zwrócić uwagę na wypełniany numer pakietu - wraz z początkowymi znakami „N0” (zero) oraz numer NIP wypełniany bez spacji.

Nie podświetla się przycisk "Dalej" przy instalacji.

Przy pierwszej instalacji programu wyświetla się okno, z prośbą o podanie numeru seryjnego, oraz danych użytkownika.

W przypadku pomylenia dowolnego znaku w numerze seryjnym programu nie zostanie aktywowany przycisk ,,Dalej" umożliwiający przejście do kolejnego etapu instalacji.

Gdzie znajdę instrukcję do programu - Norma EXPERT/STANDARD?

Na bieżąco aktualizowana instrukcja obsługi programu Norma EXPERT/STANDARD dostępna jest jako okno pomocy do programu. Można je wywołać skrótem klawiszowym ,,F1" lub po wybraniu przycisku ,,Pomoc" na pasku szybkiego dostępu.

Dodatkowo jest w postaci pliku PDF, który znajduje się domyślnie na dysku C

W oknie "O programie" widoczny jest zapis "Zdalny dostęp: Brak licencji" - Norma EXPERT/STANDARD

Informacja ta dotyczy dodatkowego modułu, który pozwala na uruchamianie programu w trybie zdalnym. Możliwość uruchamiania programu w trybie zdalnym do pewnego czasu była całkowicie zablokowana, jednak od wersji 5.11.101 została ona odblokowana dla osób, które wykupiły dodatkowo płatny moduł pracy zdalnej (WTS) aktywowany w kluczu na okres 365 dni.

Jak zmienić opis nagłówka kolumny na wydruku - Norma Expert/STANDARD.

W Normie EXPERT lub STANDARD edycja nagłówków dostępna jest na karcie WYDRUKI. W panelu „Ustawienia wydruków” po zaznaczeniu wybranego elementu z prawej strony ekranu wyświetli się podgląd kosztorysu z domyślnymi nagłówkami...

Zmiana wprowadzonej ceny materiału.

Najczęściej jest to związane z ustawieniami liczenia kosztów zakupu materiału, które ustawione są na karcie widoku NARZUTY > Opcje liczenia > na zakładce Szczegóły liczenia ustawiona jest opcja wliczane do ceny jednostkowej kosztów zakupu materiałów.

Błąd (SQLServer) przy instalacji starszej wersji programu Norma Expert.

Instalowana jest wersja programu, która wymaga instalacji SQLServer. Udostępnialiśmy nieodpłatnie nowszą wersję programu 5.4.402, która działa z SQLite. W celu uzyskania instalatora tej wersji prosimy o kontakt z działem Serwisu - serwis@ath.pl  

Po instalacji konieczne będzie również przeprowadzenie aktualizacji klucza.

Więcej szczegółów pod:
Tel. (22) 811-76-86 lub e-mail: serwis@ath.pl

Uruchomienie programu w trybie zdalnym - Norma EXPERT/STANDARD

Norma w wersji jednostanowiskowej zabezpieczonej kluczem typu Cipher, nie ma domyślnie możliwości pracy w trybie zdalnym. Istnieje możliwość rozbudowania programu o moduł zdalnego dostępu (WTS), aktywowanego na okres roku lub zakup wersji sieciowej, która umożliwia taki tryb pracy.

Komunikat "Błąd wyodrębnienia plików obsługi: Katastrofalny błąd." przy instalacji programu

Z poniższej porady należy korzystać jeśli przy uruchomieniu uaktualnienia, przy pierwszej instalacji lub przy próbie odinstalowania Normy:

  1. pojawia się komunikat: Błąd wyodrębnienia plików obsługi: Katastrofalny błąd.
  2. nie pojawia się komunikat o błędzie, ale wersja programu nie ulega zmianie, tzn. program nie został zaktualizowany.
Gdzie można pobrać aktualizację programu?

Aktualizacje odbywają się poprzez wykupienie abonamentu Buduj z Głową kwartalnik kosztorysanta, który obejmuje łącznie 4 najnowsze wersje programu ukazujące się co kwartał.

Koszt aktualizacji uzależniony jest od posiadanej wersji. Więcej informacji w cenniku na naszej stronie internetowej lub dziale handlowym tel. (22) 614-34-22 lub e-mail: handlowy@ath.pl

Aktualizacje, które są do pobrania na stronie internetowej w zakładce Pobierz to poprawki krytyczne przeznaczone wyłącznie dla konkretnej wersji programu.